top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשרית אלוני

ואולי את בכלל #סלאשרית

כמישהי שעוזרת לנשים למצוא משמעות בחייהן המקצועיים, לא אוכל לקבל שיש נשים ללא ייעוד, זה לא מתקבל על דעתי ומנוגד לסט האמונות שלי.

ייעוד מחובר לשני אלמנטים מרכזיים: חיבור לאני האותנטי וחיבור למטרה שגדולה מאיתנו.

אני מאמינה בכל ליבי כי לכל אדם באשר הוא קיים ייעוד– פשוט ככה כולנו בנויים, רק צריך כלים שיעזרו לחשוף את הייעוד ואומץ ללכת עם האמת הפנימית כאשר היא מתגלה.

הייעוד לא חייב להיות אחד יש אנשים שיהיו להם לאורך השנים מספר מסלולי ייעוד.

עכשיו אם את שואלת את עצמך מה קורה כשאת אוהבת וטובה בהרבה דברים ועצם ההתנסות במשהו חדש, הוא הליבה שלך? מה עושים אז. בסוגיה הזו נתקלתי באחרונה.

בעולם התעסוקה – קוראים להן הסלאשריות או נשות הגם וגם.

הסלאשריות הן רב תחומיות, מאד סתגלניות, לומדות מהר, ברגע שקלטו הבינו והפנימו, הריגוש משנה כיוון בחיפוש אחר הדבר החדש הבא.

מתוך מאמר של סיגל בן דויד שפורסם במעריב :


"החלום שלי זה לצאת כל הזמן מהתבניות ששמו אותי בהן. אני מאמינה שמי שרוצה לשנות את המציאות חייב כל הזמן לחדש ולשנות ולאתגר את עצמו”.

הסלאשרים: האנשים שהמציאו את עצמם באמצע החיים בעקבות הקורונה | חדשות מעריב (maariv.co.il)


ישנן סלאשריות שמרגישות תסכול על אי יכולתן להעמיק במשהו אחד, הן חושבות שמשהו לא בסדר איתן בעוד שההפך הוא הנכון.

והחדשות הטובות הן שנדמה שעולם התעסוקה מתקדם לקראת אימוץ של הסלאשריות. על פי הערכה שנעשתה, בשנים הקרובות כל שנה תהיה עלייה של 15 אחוז במספר הסלאשריות ,

יש ארגונים המגיבים למספר ההולך וגדל שלהן על ידי הטמעת מבני עבודה גמישים, מתן אפשרויות עבודה מרחוק, שימת דגש על מטלות מבוססות פרויקטים, טיפוח סביבות עבודה שיתופית ואימוץ שיטות גיוס מבוססות מיומנויות.

הם מכירים בתחומי עניין המגוונים של הסלאשריות, וממנפים את יכולתן להסתגל, במהירות ולתרום לתחומים רבים. בהמשך רציתי לחלוק מספר תובנות שאספתי שיוכלו לעזור למי שרק עכשיו הבינה שהיא סלאשרית, התובנות הן כלליות ופתוחות על מנת לאפשר לכן לצקת את התוכן הרלבנטי לכל אחת

לרוב התפיסה הרווחת היא שצריך לבחור בתחום אחד ולהתפתח בו לאורך החיים. ואכן ישנן סלאשריות בתחילת דרכן שאחת הכמיהות הכמוסות שלהן היא הרצון להיות מומחית במשהו אחד, חלום בלתי מושג להתמקד ולהגיע להצלחה גדולה בתחום ספציפי. בפועל להרבה נשים התפיסה לא רלוונטית ואצל הסלאשרית אף יוצרת לחץ מיותר, מכיוון שמשמעות הבחירה היא ויתור. אם את סלאשרית את צריכה לקבל את העובדה שהצורך בשינויים בגיוון ילווה אותך כל חייך, שעבורך להתחיל משהו מאפס לא פחות חשוב מהעיסוק עצמו. לכן כשאת בוחרת תחום עיסוק חדש את לא מוותרת אלא משנה פוקוס זמני .


בזמן חיפוש עבודה - ממליצה להיות אקטיבית ויצירתית, לחשוב על תפקידים בהם את יכולה לעשות אינטגרציה בין תחומי עניין שונים לבין חוזקותיך וצרכיך .. ממליצה שתשאלי את עצמך: " איך את יכולה לשלב בין כמה משרות במקביל על מנת להשיג גיוון בקריירה איך תוכלי למצוא תפקיד שמשלב כמה תחומים. או אולי אפילו לחשוב על דרך עצמאית. תמיד לזכור שיש הרבה דרכים להגשמה.


לפני שבועיים באחד ממפגשי הנטוורקינג שבהם אני משתתפת יצא לי לפגוש אישה מעוררת השראה, בת 76, כשהציגה את עצמה, דבר ראשון סיפרה שהיא אוהבת שינויים, כששמעתי את מילותיה מיד הסתקרנתי.

היא שיתפה שלאורך שנים עסקה בהמון תפקידים ניהוליים, מנכ"לית, הוראה, הדרכה, עריכה ספרותית ושיווקית וכיום היא עוזרת לעצמאיים למצוא את הייחודיות של העסק שלהם.

ואני מיד הבנתי שהנה מולי סלאשרית מפוארת.

המדהים בכל הסיפור היה לראות את חדוות עשייה שלה.

היא עבורי הוכחה חיה שכאשר את פועלת מתוך האיקיגאי שלך, העיסוק משמר את החיות שלך בלי קשר לגיל, מצב משפחתי, בריאות או סטטוס.

לבסוף שאלתי אותה, איך היא הצליחה לעשות כל כך הרבה שינויים בהצלחה ?


המסר ששיתפה -

כשאני מתחילה משהו חדש, אני אולי שמה בצד את התחום שעסקתי בעבר, אך הכישורים שרכשתי לאורך השנים צועדים איתי קדימה.

בעצם, היא אף פעם לא ויתרה על ידע וניסיון אלא הרוויחה בכל פעם עוד ועוד.

אני בטוחה שהיא תמשיך בעשייה ובמימוש העצמי לעוד הרבה שנים.



נ.ב.

אם את מרגישה שאין לך סיפוק אמיתי בעבודה/קריירה או שאת מרגישה תקועה את מוזמנת לפנות אליך בפרטי.



bottom of page